Historisk størrelse på ny avtale mellom Sandnes Ulf og Sandnesposten

NY TID: Sandnes Ulf og Sandnesposten har nettopp inngått ny samarbeidsavtale. Her inspiserer partene det nye stadionanlegget. Fra venstre: Redaktør Frode Gjerald, markedssjef Jørn Holmen, regiondirektør Ole Morten Ona Ringdal og daglig leder i Sandnes Ulf, Tom Rune Espedal.

NY TID: Sandnes Ulf og Sandnesposten har nettopp inngått ny samarbeidsavtale. Her inspiserer partene det nye stadionanlegget. Fra venstre: Redaktør Frode Gjerald, markedssjef Jørn Holmen, regiondirektør Ole Morten Ona Ringdal og daglig leder i Sandnes Ulf, Tom Rune Espedal. Foto:

Torsdag formiddag skrev partene under avtalen som gjør Sandnesposten til én av klubbens største samarbeidspartnere.

DEL

Den nye samarbeidsavtalen mellom Sandnesposten og Sandnes Ulf har en varighet på to år. Lokalavisen har «alltid» vært partner, men nå utvides avtalen. Forpliktelsene fører til at avisen er på nest høyeste nivå når det gjelder størrelsesorden klubben opererer med.

– Sandnesposten blir nå det vi karakteriserer som Premium-partner. Det gjør dem til én av de største klubben har, sier daglig leder i Sandnes Ulf, Tom Rune Espedal.

Avtaleinnholdet medfører blant annet at Sandnesposten blir svært synlig på ØsterHus Arena.

– Det gjelder ikke bare i kraft av reklame på stadion, storskjerm og på øvrige flater. Fremover blir Sandnesposten også synlige på utstyret spillerne bruker. Vi er naturligvis veldig fornøyde med avtalen, sier Tom Rune Espedal.

Rettigheter til treningskampene

Nytt for året er også at Sandnesposten har sikret seg rettighetene til alle treningskampene klubben spiller, foruten kampen mot Viking. Ansvarlig redaktør Frode M. Gjerald sier redaksjonen har spennende planer for innholdet de skal levere.

– Først og fremst må jeg påpeke at den nye avtalen er et markedssamarbeid. Avtalen skal på ingen måte påvirke det redaksjonelle innholdet. Vi skal fortsatt dekke Sandnes Ulf på en uavhengig måte. Når det er sagt, ønsker vi å levere gode sendinger med kommentatorer og grafikk, slik at interesserte får en meget god dekning når de velger å se kampene på våre flater. Sandnes Ulf har tatt fatt på en meget spennende sesong, med ny trener og nytt stadionanlegg. Det er liten tvil om at redaksjonen kommer til å følge laget tettere enn noen gang tidligere, sier Gjerald.

URØRT JORD: Regiondirektør Ole Morten Ona Ringdal i Amedia, er én av de aller første som har satt sin fot i hjemmegarderoben. Det må ha vært en opptur dagen etter det engelske favorittlaget hans tapte for Burnley.

URØRT JORD: Regiondirektør Ole Morten Ona Ringdal i Amedia, er én av de aller første som har satt sin fot i hjemmegarderoben. Det må ha vært en opptur dagen etter det engelske favorittlaget hans tapte for Burnley. Foto:

Regiondirektør Ole Morten Ona Ringdal i Amedia, roser muligheten avtalen gir for begge parter.

– Det finnes mange likhetstrekk mellom partene. Begge er i solid vekst med tydelig ønske om videre utvikling. Vi synes det er naturlig å styrke samarbeidet. Samtidig bygger vi opp under lokalpatriotismen. Vi skal heie hverandre frem, men redaksjonelt skal Sandnesposten jobbe uavhengig. De må hente frem sitt kritiske blikk når det er passende, sier Ole Morten Ringdal.

Lokal tilhørighet

Markedssjef Jørn Holmen i Sandnesposten, sier avtalens størrelse ikke går på bekostning av andre idrettslag som søker samarbeid.

– Vi er allerede engasjert i flere breddeklubber som Hana, Riska, Ganddal og Lura. Det skal vi fortsette med. Nå blir det også litt opp til oss selv for å få mest mulig igjen for samarbeidet med Sandnes Ulf. Målsetningen er å bruke avtalen og nettverket aktivt med tanke på å styrke vår egen markedsposisjon, sier Holmen.

Tom Rune Espedal synes det er kjekt å forlenge avtalen med nettopp Sandnesposten.

– Sandnesposten har vært med oss i «tykt og tynt». Det gjelder også for noen av våre andre partnere. I vår nye situasjon kan det virke forlokkende å satse alt arbeidet på nye samarbeidsavtaler og nye partnere, men for oss er det like viktig å opprettholde samarbeidet med partnere som alltid har vært en del av klubben, sier Tom Rune Espedal.

DONE DEAL: Sandnesposten og Sandnes Ulf skrev torsdag under på den historiske avtalen. Fra venstre: Ole Morten Ona Ringdal, Tom Rune Espedal, Frode Gjerald og Jørn Holmen.

DONE DEAL: Sandnesposten og Sandnes Ulf skrev torsdag under på den historiske avtalen. Fra venstre: Ole Morten Ona Ringdal, Tom Rune Espedal, Frode Gjerald og Jørn Holmen. Foto:

Artikkeltags